ATSO Başkanı'ndan "Yılın Kareleri" Oylaması
Akyazı Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Yönetim Kurulu Başkanı Sadi Ömercikoğlu, Anadolu Ajansı'nın (AA) düzenlediği "Yılın Kareleri" oylamasına katıldı. Roketsan, Lifebox ve Sony katkılarıyla hazırlanan oylamada, AA muhabir ve foto muhabirlerinin 2024 yılında yurt içi ve yurt dışında çektiği etkileyici fotoğraflar yer alıyor. Ömercikoğlu, "Haber", "Doğal Yaşam ve Çevre", "Spor", "Günlük Hayat" ve bu yıla özel eklenen "Özgür Suriye" kategorilerinde yer alan kareleri dikkatlice inceledi. Seçimlerini gerekçelendirerek açıklayan Ömercikoğlu, farklı kategorilerde farklı fotoğrafları tercih ettiğini belirtti. Oylama sonucunun merakla beklendiği belirtildi. ATSO başkanının katılımı, oylamanın önemini ve geniş kitlelere ulaşmasını sağlıyor. Başkanın seçimleri, fotoğrafçılık dünyasına ve kamuoyuna önemli bir katkı sunuyor.
Ömercikoğlu'nun Tercihleri
Doğal Yaşam ve Çevre kategorisinde Borja Abargues'in "Yürüyüş Manzarası"nı seçen Ömercikoğlu, fotoğrafın estetiği ve doğanın yansıtılan güzelliğiyle kendisini etkilediğini ifade etti. "Günlük Hayat" kategorisinde ise İsa Terli'nin "7 tepe, 5 minare, 1 kule" isimli fotoğrafına oy verdi. Bu karede, günlük yaşamın içindeki tarihi ve kültürel unsurların bir arada gösterilmesinin kendisine hitap ettiğini dile getirdi. Ömercikoğlu'nun diğer tercihleri arasında; "Haber" kategorisinde Murat Şengül'ün "Hayat Devam Edecek" adlı fotoğrafı, "Spor" kategorisinde Burak Akbulut'un "Sevinçten Havalarda" başlıklı karesi yer aldı. Bu seçimlerin, habercilik ve spor alanlarındaki güçlü anlatımların altını çizdiği düşünülüyor. Başkan, her bir fotoğrafın farklı bir hikaye anlattığını ve bunların toplum için önemli olduğunu vurguladı.
"Özgür Suriye" Kategorisindeki Seçim
"Özgür Suriye" kategorisinde ise Emin Sansar'ın "Özgür Ülkede İlk Namaz" fotoğrafını seçen Ömercikoğlu, bu karenin taşıdığı tarihi ve sembolik önemi vurguladı. Fotoğraf, Şam'daki Emevi Camii'nde 61 yıllık Baas rejimi ve Esed ailesi iktidarının devrilmesinin ardından ilk cuma namazının kılındığını gösteriyor. Bu olay, Suriye halkı için büyük bir dönüm noktası ve umut ışığı anlamına geliyor. Ömercikoğlu, bu karenin önemine dikkat çekerek, olayın görsel olarak belgelenmesinin gelecek kuşaklar için değerli olduğunu belirtti. Şam'ın sembolik önemi ve fotoğrafın duygu yoğunluğu, seçiminde etkili olan unsurlar arasında yer alıyor. Fotoğrafın, küresel ölçekte de büyük yankı uyandırdığını ve tarihi bir anı ölümsüzleştirdiğini söyledi.